سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان در میان مردم، مانند ماه شب چهارده در آسمان اند که بر دیگر ستارگان پرتو می افکند [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 96 آبان 30 , ساعت 4:41 عصر

تفاوت بین  تصاویر سه بعدی و هولوگرام 

در مورد تصاویر هولوگرامیزمانی که بیننده به اطراف حرکت می کند، چشم انداز او از جسم به تصویر کشیده شده ، به طور مستمر و مداوم تغییر میکند وهمین امر نیز باعث می شود فرد احساس کند جسم مشاهده شده واقعی است.تفاوت بین هولوگرام و تصاویر سه بعدی در سالن های سینما اغلب نادیده گرفته می شود . هنگام نمایش دادن تصاویر سه بعدی ، بینندگانی که در سمت راست سالن نشسته اند تصویر یکسانی را با افرادی که در سمت چپ نشسته اند خواهند دید. این تصویر می تواند عمق داشته باشد اما از یک چشم انداز واحد فیلمبرداری شده است . 

 ویدئوی هولوگرافی و زاویه تابش نور در آن 

دوربین های استاندارد فیلمبرداری برای فیلم های سه بعدی معمولا نور را از دو طرف و از دو زاویه ی مختلف که برای هر چشم است، می تابانند. اما در دنیای واقعی، نور از زوایای بی نهایت به جسم تابانده می شود . سیستم ویدئویی هولوگرافی از دستگاههایی استفاده می کند که حاشیه ی پراش ، الگوهای ریز و ظریف از نور و تاریکی تولید می کنند که می تواند از طریق راههای قابل پیش بینی نوری را که از آن عبور میکند را خم کند. یک آرایه ی متراکم از الگوهای حاشیه ای می تواند نور را در جهات مختلف خم کند و همین امر نیز موجب سه بعدی دیده شدن تصویر می شود.چالشی که در مورد فیلم های هولوگرافی زمان واقعی وجود دارد ، گرفتن داده های ویدئویی (مثلا در مورد کینکت شدت نور پیکسلهای تصویر و برای هر کدام از آنها اندازه گیری فاصله از دوربین چالش بزرگی خواهد بود) و تبدیل آن داده ها به مجموعه ای از الگوهای حاشیه ای است.


دوشنبه 96 آبان 8 , ساعت 4:43 عصر

ایجاد هولوگرام نانومتری توسط مواد عایق

ما دریافته ایم که فیلم های باریکی که حاوی عایق توپولوژی نانومتری هستند،به عنوان حفره های عمیق عینی و واقعی و بخاطر نمایه های انکساری در سطوح فلزی و حجیم ایجاد شده اند.حفره های عمیق موجب افزایش تغییرات فرکانس و بنابراین ایجاد تصاویر هولوگرافیک میشوند.در اینجا ما این محدودیت را نقض کرده ایم و به هولوگرام های 60 نانومتری با استفاده از مواد عایق توپولوژی دست یافته ایم.کار ما راه را برای هماهنگی هولوگرافیبا دستگاه های مسطح الکترونیکی برای تصاویر عینی،ذخیره ی داده ها، و امنیت اطلاعات هموار میکند.

 انواع کاربرد هولوگرام های نانومتری

برای متحد نمودن هولوگرافی با دستگاه های الکترونیکی مدرن و با ابعاد دید کمتر هولوگرام ها به باریک شدن تا مقیاس نانومتری نیاز دارند.هرچند برای ادای مرحله ی تغییر فرکانس نازکی هولوگرام ها معمولا به اندازه ی مقیاس طول موج عینی محدود شده است و مانع از هماهنگی آن ها با دستگاه های الکترونیکی خیلی باریک است.هولوگرافی در محدوده ی دستگاه های عینی و ذره بینی،تصاویر، نمایش های سه بعدی و در علوم مقادیر کاربرد های وسیعی داشته است .


سه شنبه 96 آبان 2 , ساعت 5:35 عصر

روش های چاپ اطلاعات متغیر هولوگرام

چاپ اطلاعات متغیر روی هولوگرام به دو روش قابل تولید است: 
1. چاپ مشکی توسط پرینترهای مخصوص چاپ لیبل 
2. حکاکی لیزری سریال یا کد روی لیبل های هولوگرام 

چاپ اطلاعات متغیر شامل انواع شماره سریال و انواع بارکد ها می باشد که قابلیت پیگیری و رهگیری را به لیبل امنیتی هولوگرام اضافه می کند.

 

معرفی شماره سریال هولوگرام 


شماره سریال هولوگرام باعث می شود قابل رهگیری باشند.تامین امنیت هولوگرام ها توسط حک شدن شماره سریال بر روی هولوگرام ها انجام می شود.هدف اصلی تولید هولوگرام امنیت بالای آن است .یکی از آیکن های امنیتی شماره سریال هولوگرام می باشد که از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ