سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدا را در هر نعمتى حقى است ، هر که آن حق از عهده برون کند خدا نعمت را بر او افزون کند و آن که در آن کوتاهى‏روا دارد خود را در خطر از دست شدن نعمت گزارد . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 96 بهمن 29 , ساعت 4:14 عصر

معرفی ساختار  هولوگرام دات ماتریس  

در تحقیقاتی که به تازگی  دانشمندان بر روی هولوگرام  دات ماتریس انجام داده اند پی برده اند که با استفاده از اشعه لیزری چاپی به وجود می آید.
تصویر ساخته شده در هولوگرام دات ماتریس به محل قرار گیری عناصر تصویری انکسار یافته ،جهت شبکه ی انکساری و میزان هر تصویر بستگی دارد.معمولا در آزمایش ها برای نمایش بهتر جلوه های جنبشی دیداری تصویر از دو تکنیک نقطه یابی وتغییر تصاویر بهره می گیرند. در این هولوگرام ها موقعیت تصاویر،فرکانس فضایی و جهت یابی با دو روش معین می شود:آ)تصاویر کامپیوتری ،ب)الگوریتم نرم افزارهای کامپیوتری .طی این فرآیندها هولوگرام دات ماتریس حاصل می شود.تصاویر کامپیوتری ساده ترین نوع هولوگرام  است که با تصاویر کامپیوتری حاصل می شود.

مراحل ساخت هولوگرام دات ماتریس

 



هولوگرام دات ماتریس   از شبکه های کوچکی به اسم  هولوپیکسل تشکیل شده است که تعداد آن ها به میلیون هم میرسه که با زاویه های مختلف به صورت  دو بعدی در کنار  یکدیگر قرار گرفته اند(همانند تصویر موجود در هلوگرام دات ماتریس که ازتصاویر دو بعدی متفاوت در جهت گیری های متفاوت تشکیل شده است.).زاویه ی دید کنترل شده ،میزان در معرض نور قراردهی ،اندازه ،شکل وفضای هولوپیکسل در هولوگرام دامنه ی گسترده ای از جلوه های بصری را در اختیار کاربران قرار می دهد.با تابش نور سفید هولوپیکسل ها نور را در طیف گسترده ی رنگی انتشار می دهد و سپس نور را در جهات متفاوت برای تشکیل هولوگرام جنبشی انتقال داده می شود.هولوگرام ها از اجزایی تشکیل شده اند که با استفاده از تکنولوژی های نوری و یا چاپی قابل تولید مجدد نیستند.در این نوع از ساخت هولوگرام ویژگی های متعددی وجود دارد.(تصاویرپنهانی که معمولا به شکل های خطوط باریک هستند ،الگوهای خطی با تجزیه ی بالا با طیف رنگی متفاوت در امتداد خطوط مجزا،میکروو نانو متن ،تصاویر نهفته ی لیزری خوانا و...).
هولوگرام دات ماتریس که متشکل یافته از تصاویر انکساری کوچک است با روش چاپی اشعه ی لیزری تداخلی به وجود آمده است.هر یک از تصاویر انکساری از شبکه ی امواج مانندی که به صورت خطوط تداخلی ثبت شده در تصاویر به صورت مستقیم و موازی با جهات متفاوت شی است ،تشکیل شده است بنابراین هر تصویر نور را در جهات متفاوت انتشار می دهد.


چهارشنبه 96 بهمن 11 , ساعت 6:8 عصر

شرکت تکنولوژی منچستر با همکاری  سازمان تجاری SAVVY  هدف آن ها تصویر هولوگرافی اسب مسابقه و سوارکارآن ویلیام هیلی بود و طرح خود را این اسب انتخاب کردند  و روی آن برنامه ریزی کردند.این هولوگرامتصویر یک اسب و سوارکار برروی آن را نشان می دهد.فعالسازی هولوگرافی  این طرح در لندن ،منچستر،ساندلند ،لیدز،کاونتری و بیرمنگام صورت می گیرد.

تبلیغات تلویزیونی اسکای تجربه ی "سفر به دور دنیا "را از طریق موزه ی تاریخ طبیعی در لندن فراهم ساخت .در این موزه تصویر هولوگرافی دیوید به نمایش گذاشته شده بود.اسکای هم چنین با استودیوتولیدی factory 24برای به دست آوردن تجاربی درباره ی نمونه تلویزیون های هولوگرافی همکاری کرد.در این نمونه میهمانان اطلاعاتی درباره ی فسیل و اجسام کمیاب به دست می آورند .اسکای با هدست های متعددی که مبتکر خلاق آن دان اسمیت بوده است کار می کند اما اصلی ترین هدست متعلق به اکلوس ریفت است. اسکای به منظور دستیابی به تجارب هولوگرافی از ترکیبات هم کنشی بازی های ویدیویی و مستندهای تلویزیونی برای احیای دیوید استفاده می کند به گونه ای که میهمانان به آن نظاره گر می شوند به سوی آن حرکت و با دقت هر چه بیش تر به بافت هایی مانند فسیل ها ،استخوان ها و اسکلت نگاه می کنند .


لیست کل یادداشت های این وبلاگ