سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از حکمت [مرد مؤمن]، شناخت خویشتن است . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 96 آذر 28 , ساعت 4:32 عصر

 هولوگرام و درجه روشنایی آن 

دانشمندان می گویند : شما میتوانید رنگ های غنی در راندمان بالا , روشنایی بالا همراه با هزینه ای کم داشته باشید و شما نیازی به لیزر های فانتزی و اپتیک پیچیده ندارید . 
اوتوضیح داد که طرح ریزی هر تصویر , چه دو بعدی یا سه بعدی ناکارآمد است .چرا که وقتی نور سفید بر روی یک شئ میدرخشد , چشم انسان تنها میتواند آن نور منعکس کننده را ببیند در حالی که بقیه رنگ های طیف جذب میشود در نتیجه نور زیادی از دست رفته است . برای مثال دریک پروژکتور ال ای دی معمولی ,شما فقط میتوانید پنج درصد از کل نور را در یک زمان مشاهده کنید       به رهبری داشمند رشته ی برق و کامپیوتر ،رجاش منون،محققان بر این باورند که هولوگرام هایی طبیعی تر و روشن تر هستند میتوانند در زوایای وسیعی از هولوگرام های سه بعدی فعلی مشاهده شوند .

قابلیت های کاربرد هولوگرام های رنگی

تیمی از مهندسین برق و کامپیوتر دانشگاه یوتا راهی برای ایجاد هولوگرام های رنگی , دو بعدی وسه بعدی ایجاد کرده اند که در نهایت میتواند در طیف وسیعی از برنامه های کاربردی استفاده شود . از جمله کاربرد هولوگرام رنگی می توان به نشانگر های شناسایی , کارت های اعتباری و ارز اشاره کرد.


دوشنبه 96 آذر 20 , ساعت 6:18 عصر

sdsada


دوشنبه 96 آذر 20 , ساعت 6:15 عصر

طریقه پرداخت  با فناوری NFC

بد نیست بدانید به عنوان مثال در شهر سانفرانسیسکو پارکومترهای NFC وجود دارد که به مردم اجازه می‌دهد تنها با استفاده از گوشی مجهز به NFC در جلوی پارکومتر اقدام به پرداخت هزینه پارک کنند.یک گوشی هوشمند مجهز به NFC را می‌توان در تماس با یک پایانه پرداخت مجهز به NFC قرار داد یا جلوی آن تکان داد تا اقدام به پرداخت کند و به این ترتیب می‌تواند جایگزین خوبی برای کارت‌های اعتباری باشد. 

هولوگرام 

 


دوشنبه 96 آذر 20 , ساعت 11:3 صبح

درباره ی صنعت CCL

این صنعت   با به کار گیری در حدود 9600نفرو اجرای 87تسهیلات تولیدی در 25 کشور بر روی پنج قاره با شرکت های کانادا ،ماساچوست و...همکاری داشته است .برای اطلاعات بیشتر به وب سایت مراجعه کنید.صنایع CCL یک پیشگام جهانی در برچسب های منحصر به فرد و راه کارهای بسته بندی در مشارکت های جهانی ،تجارت های کوچک و مشتریان است .

برچسب های امنیتی و پژوهش های آن 

سیستم بازرسی کارپرداز جهانی کالاهای موجود به صنعت خرده فروشان تحقیقات جدید را درباره ی برچسب ها را به فرکانس های اجرایی رادیویی اعلام داشت .طبق بررسی های صورت گرفته ی TuvRheinland تهیه کننده ی خدمات فنی ،امنیتی و تضمین کننده محدوده ی از برچسب های را بر اساس واحدهای تعریف شده ی کیفی برچسب های امنیتی RFرا مقایسه کرد .سیستم های بازرسی و تهیه کنندگان برتر در تجارت جهانی  سی سایز متفاوت از برچسب ها را مورد بررسی قرار داد .گرچه هدف اولیه ی خرده فروشان شناسایی محصولات است ،سایر فاکتورهای بررسی مانند بی اثر سازی ،فعالیت مجدد که بر بر محیط پیرامون  و تجارب فروشندگان تاثیر میگذارد و سبب می شود کل سیستم مورد ارزیابی قرار گیرد .


شنبه 96 آذر 11 , ساعت 11:30 صبح

 ذخیره سازی هولوگرافی و معایب آن

 اما ذخیره سازهای هولوگرافی هنوز استانداردهای قابل توجه تایید شده توسط سازمان بین المللی استاندارد (ISO) ندارند . این عدم وجود استاندارد می تواند با  پیچیده کردن قابلیت همکاری و تعامل  بین رسانه و درایو کار را برای ذخیره ساز های هولوگرافی سخت تر کند.اشکالات و معایب کمتر شناخته شده ی ذخیره سازهای هولوگرافی شامل حساسیت به نور و عمر مفید محدود رسانه های هولوگرافی است . رسانه های CD/DVD نوری خالی،  در  مدیریت و عمر مفید ثبت نشده قابل بخشش هستند. قرار دادن دیسکهای هولوگرافی در معرض نور می تواند باعث خراب شدن آنها شود . استانداردهای موجود نیز هنوز به عنوان یک نگرانی مطرح هستند . انجمن اروپایی سازندگان کامپیوتر ، دو استاندارد را در اواسط سال 2007 برای محصولات دیسک چند منظوره هولوگرافی منتشر کردند .

همه چیز درمورد آینده فناوری ذخیره ساز هولوگرافی

متخصصان همچنین  به معرفی احتمالی هیبریدی از رسانه های هولوگرافی اشاره دارند . درست مانند هارد دیسک های مغناطیسی ،  رسانه های ذخیره ساز هولوگرافی نیز مقداری حافظه فلش در کارتریج را برای فراهم کردن قابلیت نوشتن تامین میکنند.  سازگاری نیز به طور قابل توجهی هنوز ناشناخته مانده است و هیچ درایو نواری نمی تواند اطلاعات نوشته شده در 50 سال قبل را بخواند همین موضوع در مورد ذخیره سازهای هولوگرافی نیز صادق است . به عنوان مثال، نقشه راه محصولات InPhase، نسل سومی از محصولات درایوهای هولوگرافی را در چهار سال اینده پیشنهاد می کند که می تواند سازگاری خوبی با نسل های قبلی داشته باشد .آینده ذخیره سازی هولوگرافی مملو از ناشناخته ها است. دکتر گارت می گوید:  "این فن آوری بسیار امیدوار کننده است من سالهاست که در مورد آن شنیده ام . اما  در این نقطه و موقعیتی که ما قرار داریم مهمترین مسئله ونگرانی هزینه بالا و نارس بودن محصولات است . " متخصصان موافق اند که ظرفیت و عملکرد این ذخیره سازها باید در طول زمان افزایش یابد . اما سرعت پیشرفت در نهایت به پذیرش صنعت بستگی خواهد داشت . 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ